Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2013

Χριτουγεννιάτικα παραδοσιακά γλυκά











Χριστούγεννα, καθαρίσαμε τα νοικοκυριά μας, τα στολίσαμε και μετά ήρθε η ώρα για να φτιάξουμε τα πατροπαράδοτα χριστουγεννιάτικα γλυκά. Άργησα λίγο να καταπιαστώ με τη ζαχαροπλαστική, αλλά αυτή η μικρή ανακαίνιση με πήγε πολύ πίσω. Συνήθως τα ετοιμάζω μία εβδομάδα πριν τα Χριστούγεννα, αλλά και τώρα δεν άργησα πολύ. Μεσοβδόμαδα ξεκίνησα , Παρασκευή τελείωσα και Σάββατο βράδυ τα δοκίμασαν και οι φίλοι που ήρθαν για καφέ. Τα βρήκαν όλα πολύ ωραία . Το δικό μου μυστικό είναι ένα: Μια συνταγή που έχει δοκιμαστεί πολλές φορές με επιτυχία, μην την αλλάζεις με κάποια άλλη.

Τη συνταγή μου για τα μελομακάρονα την πρωτοδοκίμασα το 1984.Από τότε δεν την άλλαξα στο ελάχιστο. Τη συνταγή μου για τους κουραμπιέδες την έχω 15 χρόνια. Η μόνη αλλαγή που δοκίμασα ήταν να αντικαταστήσω το αμύγδαλο με φουντούκι.
  Λένε πολλές νοικοκυρές: εγώ θα τα αγοράσω . Κατανοητό για όσες δεν έχουν χρόνο ή τη δυνατότητα για τον οποιαδήποτε λόγο. Αν όμως δεν  υπάρχει  πρόβλημα  είναι κρίμα να στερηθεί το σπιτικό μας αυτές τις μοναδικές μυρωδιές, που γράφουν ανεξίτηλα στις παιδικές μνήμες και δημιουργούν μια γλυκιά ανάμνηση και νοσταλγία όσο τα χρόνια μας απομακρύνουν από την πατρική εστία.
Πριν λίγο μίλησα με τη φίλη μου την Κατερίνα, εργαζόμενη και μητέρα, η οποία μου είπε: Σοφία μου, αν και δεν  τρώει κανείς , έφτιαξα γιατί τους αρέσει να μυρίζει το σπίτι. Τα φωτάκια, η διακόσμηση, η ανάλογη μουσική και η μυρωδιές που τρέχουν έξαλλες από την κουζίνα και σκανδαλίζουν τα ρουθούνια και των πιο φανατικών «αντιγλυκατζήδων»  είναι μια δόση ευτυχίας, που διαπερνά όλες τις αισθήσεις και μένει αλησμόνητη μέχρι το βαθύτατο γήρας.


2 σχόλια:

  1. πολύ μου άρεσε αυτή η ανάρτηση και συμφωνώ ..αλλιώς πως θα το νοιώσουμε; αμα δε κάνουμε εμείς τα δικά μας πως θα νοιώσουμε τις γιορτές , πως θα μυρίσει το σπίτι μας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να είσαι καλά, ΔΕΛΦΙΝΑΚΙ μου. Ας κουραστούμε και λίγο παραπάνω για χάρη της ατμόσφαιρας, που δημιουργείται στο σπίτι αυτές τις μέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή