Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2013

ΜΕΛΟΜΑΚΑΡΟΝΑ

Όλα τα υλικά στο τραπέζι

Ξύσμα πορτοκαλιού
Βοηθός μου το μίξερ
Η λακουβίτσα δημιουργεί κενό για να μελώνονται καλύτερα

Την καρδούλα την έχω για μεζούρα.

Μου βγήκαν 3 ταψάκια
Έτοιμα όλα για το μέλωμα

Το σιρόπι

Τα γυρίζω και ανάποδα




Θα τα γυρίσουμε κι από την άλλη πλευρά να πασπαλιστούν καλά




Έτοιμα




Ας δοκιμάσουμε



ΜΕΛΟΜΑΚΑΡΟΝΑ
ΥΛΙΚΑ:

3 ΠΟΤΗΡΙΑ ΛΑΔΙ (καλαμποκέλαιο κατά προτίμηση)
½   >>           ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ
½   >>            ΚΟΝΙΑΚ

2 κουταλάκια  γλυκού σόδα μέσα στην πορτοκαλάδα
½   ποτήρι    ΖΑΧΑΡΗ

2  κουταλάκια     ΜΠΑΙΚΙΝ
2  ΚΟΥΤΑΛΙΕΣ ΣΟΥΠΑΣ ΞΥΣΜΑ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΟΥ
1 ΚΟΥΤΑΛΙΑ ΓΑΡΥΦΑΛΛΟ
ΑΛΕΥΡΙ ΟΣΟ ΣΗΚΩΣΕΙ ( εμένα μου πήρε σχεδόν 2 κιλά, εξαρτάται από τη μεζούρα που θα χρησιμοποιηθεί για το μέτρημα των υγρών, γιατί έβαλα μεγάλο ποτήρι του νερού )
ΣΙΡΟΠΙ:
2 ποτήρια ζάχαρη
1 ποτήρι μέλι
1 ποτήρι νερό
Μια φλούδα λεμονιού ή πορτοκαλιού.
 Κανέλα και γαρύφαλλο


ΠΑΣΠΑΛΙΣΜΑ ΜΕ:
ΚΑΡΥΔΙ, ΚΑΝΕΛΑ, ΓΑΡΥΦΑΛΛΟ, ΣΟΥΣΑΜΙ( καβουρδισμένο) ΖΑΧΑΡΗ 

ΜΙΚΡΑ ΜΥΣΤΙΚΑ:
Όταν μελώνουμε τα μελομακάρονα δεν τα βράζουμε. Διατηρούμε το σιρόπι( από μέλι, ζάχαρη και νερό) πολύ καυτό και αφήνουμε μέσα τα μελομακάρονα για μερικά λεπτά. Κάνουμε μια δοκιμή για να βρούμε τον κατάλληλο χρόνο.

Τα μελομακάρονα πρέπει να είναι κρύα και το σιρόπι καυτό.

Αυτή τη συνταγή την έχω από το 1984. Ήμουν στη Γερμανία και ήρε η αδελφή μου να κάνουμε Χριστούγεννα μαζί. Της είχα πει να φέρει μια συνταγή για μελομακάρονα  και μου έφερε αυτή. Από τότε δεν την άλλαξα ποτέ και μάλιστα μου την έχουν ζητήσει πολλές φίλες που δοκίμασαν τα μελομακάρονά μου.


6 σχόλια:

  1. τι ωραία να τα ετοιμάζουμε όλα αυτά να μυρίζει το σπίτι χριστουγεννα..και μεις κάνουμε με σχήματα , καρδίες , αστέρια...
    ΚΑΛΑ ΧΡΙΤΟΥΓΕΝΝΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το μόνο κακό της υπόθεσης, ξέρεις ποιο είναι,ΔΕΛΦΙΝΑΚΙ μου; Τα κιλά που θα πάρουμε. Χαχαχαχα!!!!Και πάλι απ' την αρχή αγώνας να τα χάσουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολλές, πολλές ευχές για καλές γιορτές και ευτυχισμένο καινούργιο χρόνο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ευχαριστώ, καλή μου Αντιγόνη, σου εύχομαι κι εγώ να περάσειςόμορφα, αγαπησιάρικα και να είσαι πάντα καλά να δημιουργείς , να σε θαυμάζουμε και να παίρνουμε ιδέες από εσένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Έχω φάει να πάρει η ευχή τόσα μελομακάρονα που πρέπει να μη ..τρώω ένα μήνα για να χάσω τα κιλά!Καλή χρονιά γλυκιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ευχαριστώ!! καλή χρονιά και σε σένα. Με υγεία και αγάπη. Τα μελομακαρονα είναι τα πιο υγιεινά συγκριτικά με άλλα γλυκά. Εγώ τα φτιάχνω όλο το χρόνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή